• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72246
+
-

راه‌اندازی فروشگاه‌های مجازی  برای صنایع دستی اردبیل

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و فروشگاه‌های مجازی برای عرضه صنایع دستی استان خبر داد.  به گزارش ایرنا، «ملکه گلمغانی‌زاده» گفت: فعالان صنایع‌ دستی می‌توانند با عضویت در فروشگاه و سامانه مجازی برای بازاریابی محصولات خود اقدام و از این طریق کسب درآمد کنند.

وی حمایت از شاغلان صنایع دستی را از اهداف مهم سازمانی میراث فرهنگی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: امسال آموزش شاغلان صنایع دستی برای ارتقای کیفیت، جنس و نحوه بافت برنامه‌ریزی و آموزش‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار ‌شد. این مسئول با بیان این‌که دوره آموزشی بافته‌های داری از سال گذشته در سه شهرستان نمین، گرمی (مغان) و پارس‌آباد برگزار شد اظهار کرد: در این دوره ۱۸۶ نفر شرکت کردند و در روستاهای گلشن و جید نمین ۶۰ نفر از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

گلمغانی‌زاده همچنین با اشاره به این‌که با ارتقای کیفیت بافت شاغلان گلیم‌باف منطقه می‌توان این حوزه را توسعه داد گفت: برای ارتقای کیفیت محصولات با توجه به سلیقه بازار، دوره‌های عمومی اولیه صنایع دستی در قالب دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و به‌آموزی و دوره‌های بازآموزی و توانمندسازی برای شاغلین صنایع دستی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید